UITVAART

Veel bewoners van Voerendaal stellen prijs op een kerkelijke uitvaartdienst. Tijdens het regelen van een uitvaart dient daarom met de parochieassistent (0650544105) contact gelegd te worden. Dit kunt u zelf doen, u kunt het ook door de uitvaartleider laten doen. In overleg wordt een tijdstip vastgesteld. Meestal is dit de vijfde dag na het overlijden.

opluistering
Er is een speciaal koor en een organist beschikbaar. De kerk geeft aan levende muziek uiteraard de voorkeur boven ingeblikte geluid. Een eucharistie is immers een activiteit van gelovigen. In sommige omstandigheden, als daarvoor een goede reden is, wordt wel eens een nummer van een cd gedraaid. Tijdens de avondwake is er geen koor aanwezig. Het gebruik van cd's is daar gebruikelijk.

kosten
De kosten van een uitvaartdienst bedragen 475 euro. Daarvan wordt afgetrokken het bedrag dat men de vier afgelopen jaren samen aan kerkbijdragen heeft geofferd. Laat echter geld nimmer een reden zijn om af te zien van een kerkelijke uitvaart! Als er moeilijkheden zijn op dit gebied, praat erover! We vinden een oplossing. Voor een volledig overzicht van alle kosten zie   HIER   .

avondwake
Het is gebruikelijk aan de uitvaart een avondwake te laten voorafgaan.  Samen met de familie wordt de wake voorbereid.

begraafplaatsen
Er zijn in de dorpskern Voerendaal drie begraafplaatsen. De grootste valt onder verantwoordelijkheid van de gemeente. Het ligt aan het Kerkplein.
Daartegenaan en achter de kerk ligt de r.k. begraafplaats. Daar zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.
Bovendien zijn er een aantal unengraven. Samen met de gemeente is er ook een strooiveld gerealiseerd.

Voor kwesties omtrent graven op de r.k. begraafplaats wende men zich tot de parochie-assistent dhr John Gulpen,  <[email protected]> of
op maandagmiddag en vrijdagmiddag 14 tot 15.30 uur op kantoor, Kerkplein 2a 06 505 44 105

REGLEMENT, REGELS EN TARIEF

Hier kunt u het reglement van de begraafplaats van de Laurentiusparochie 2014 downloaden.

Hier kunt u de gedragsregels van de begraafplaats Laurentius 2014 downloaden.

Hier kunt u de tarieven van de begraafplaats Laurentius 2023 downloaden.

Tenslotte ligt er een klein kerkhof in de buurt van de voormalige kerk van Kunrade. Er loopt een opheffingsprocedure. Vanaf 2010 kunnen er geen bijzettingen meer worden gedaan.
Zaken betreffende dit kerkhof lopen via mevrouw L.Huveneers, Winthagen 2, 6367GX Voerendaal, 045-5751408

Simple Picture Slideshow:
Could not find folder /home/parochie/domains/parochie-voerendaal.nl/public_html/images/2017/muur

Muurschildering van Martin Plag (Fish) onthuld met Pasen (2017)