LIEDJES VAN
EERDERE VERINGEN

IMPRESSIE EERDERE VIERINGEN

EERSTE COMMUNIE

De kinderen van de r.k. basisschool Cortemich worden in het vierde leerjaar uitgenodigd om mee te doen aan de eerste h. communie. De datum daarvan verschilt elk jaar v.w. de wisselende vakanties. Gezocht wordt naar een datum rond Hemelvaart.

In 2024 op zondag 26 mei

kerk
Op die dag is er een communie-viering in de Laurentiuskerk. Ook kinderen van andere scholen kunnen aansluiten. Op school krijgen de kinderen godsdienst-lessen van de leerkracht en de pastoor. Al het andere, ook de organisatie van de vieringen, geschiedt door de parochie. De coördinatrice en contactpersoon is mevrouw Kirsten Pieters

doopgegevens

Klik HIER om de doopgegevens van de communicant door te geven!

voorbereiding

De voorbereiding bestaat uit lessen door leerkrachten en pastor tussen carnaval en de communiedatum. Bovendien is er  een knutselavond met alle ouders en kinderen en een excursie door het kerkgebouw. De vieringen waarbij de kinderen en hun ouders worden uitgenodigd zijn die van Palmzondag en Witte  Donderdag. Er is ook een zondags-mis waarin ze zich aan de parochie voorstellen, de Communieviering zelf en een dankdienst achteraf.
Bij de dankdienst brengen de communicantjes een offertje mee voor een goed doel om anderen in hun feest te laten delen.
Van de ouders wordt een bijdrage gevraagd voor de kosten van de voorbereiding, het knutselen, de boekjes en de cd's/foto's. Laat deze evenwel nooit een obstakel zijn om mee te doen! Wend u tot de pastoor!